Kouluturvaa 3D:stä

Projektissa mallinnetaan Oulun seudun ammattiopiston Haukiputaan yksikön uusi koulurakennus (Blender-mallinnusohjelma) ja viedään se 3D-internetissä (RealXtend/Meshmoon) toimivaan avoimeen oppimisympäristöön, jossa voidaan simuloida erilaisia kouluturvallisuuteen liittyviä tilanteita. Hankkeessa tehtävä mallinnus- ja ohjelmointityö sisältyy datanomi-opiskelijoiden projektiopintoihin ja se tehdään yhteistyössä työelämän kanssa.

Tavoitteena on saada aikaan helppokäyttöinen ja mahdollisimman realistinen 3D-kouluympäristö, jossa opettajat ja opiskelijat toimivat oman avatarin välityksellä. Simulaation avulla tarjotaan turvallisuuskävelyitä opintojen alussa ja niiden aikana. Turvallisuusalaan liittyvä erityisosaaminen tulee hankkeessa puolestaan Oulun seudun ammattiopiston Limingan yksiköstä.

Ammattiopisto Luovin Oulun yksikön datanomi-opiskelijat testasivat ympäristöä keväällä 2015.

Projekti toteutetaan 21.5.2014-31.12.2015 välisenä aikana (Luovin osuus päättyi 31.5.2015) ja sitä koordinoi Oulun seudun ammattiopisto. Kumppanina toimivat Jyväskylän ammattiopisto, Ammattiopisto Luovi, Ikaalisten käsi- ja taideteollisuusoppilaitos, Huittisten ammatti- ja yrittäjäopisto, Oamk, Ammatillinen opettajakorkeakoulu/OsaOppi II ja III-hanke, Evocons Oy sekä Finpeda. Projektin rahoittaa Opetushallitus.

 

Hei! Kuulisimme mielellämme palautteesi sivustostamme, jotta voimme palvella jatkossa entistä paremmin.

Miten arvioisit Luovi.fi -sivuston käyttökokemuksesi?

  • Kenttä on validointitarkoituksiin ja tulee jättää koskemattomaksi.