Seitsemän vuotta AMEO-yhteistyötä

AMEO on ammatillisten erityisoppilaitosten kumppanuusverkosto, jonka muodostavat Aitoon koulutuskeskus, Ammattiopisto Luovi, Bovallius-ammattiopisto, Keskuspuiston ammattiopisto, Kiipulan ammattiopisto, Optima sekä Validia Ammattiopisto. Verkoston tavoitteina on vaikuttaa lainsäädäntöön ja toimintakäytäntöihin ammatillisen erityisopetuksen parhaaksi, tarjota yhdenvertaisesti vaativan ammatillisen erityisopetuksen palveluja koko Suomessa sekä kehittää ja tukea ammatillisen erityisopetuksen toteutusta.

Vuosi 2017 on AMEO-verkoston seitsemäs toimintavuosi. Erilaisten yhteistyömuotojen kokeilemisen kautta on löydetty ne asiat, joita kannattaa tehdä yhdessä. Yhteistyössä on pikkuhiljaa edetty tutustumisesta aitoon yhdessä tekemiseen.

Luoville AMEO on yksi tärkeimmistä yhteistyöverkostoista. Lue lisää viimeisimmistä yhteistyön tuloksista Luovin blogista.

Tuotantokouluyhteistyö laajeni

Tuotantokoulutyyppisissä opinnoissa ammatillisen perustutkinnon opiskelijat suorittavat opintoja yhteistyökumppaneiden työpajoissa ja palveluissa työtä tekemällä.

Tällaisia yhteistyökumppaneita Luovilla on Tampereella Silta-Valmennusyhdistys ry ja Kokkolassa Kokkotyösäätiö. Syksystä 2016 alkaen tuotantokouluyhteistyö aloitettiin Tampereella Martinus-palvelujen ja Rovaniemellä Eduro-säätiön kanssa.

Eduro-säätiön tuotantokoulussa kokiksi opiskelevat työskentelevät Rakka-ravintolassa. Katso Rakka-ravintolan esittelyvideo tästä. Myös Silta-Valmennusyhdistys ry:n tuotantokoulun toiminnasta on tehty video.

Tutustu Luovin Livestream-kanavan monipuoliseen sisältöön

Tiesitkö, että Ammattiopisto Luovin Livestream-kanavalla on katsottavissa maksuttomia verkkoluentoja opetuksen ja ohjauksen teemoista? Luennot on kuvattu Ammattiopisto Luovin opiskelijatyönä, ja niitä on tuotettu eri hankkeissa. Luennoitsijoina ovat Luovin sekä yhteistyökumppaneiden asiantuntijat.

Tutustu Luovin Livestream-kanavan tarjontaan.

Siirry Livestreamiin
Kumppanuustyö

Osaamista ja voimavaroja omaan työhön

Ammatillisen erityisopetuksen asiantuntijapalvelujen tavoitteena on antaa työvälineitä opiskelijoiden parissa tehtävään arjen työhön. Vuonna 2016 Luovi toteutti yhteensä 240 asiantuntijapalvelua. Koulutuksiin osallistui lähes 4000 opetuksen ja ohjauksen ammattilaista, jotka toimivat erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden kanssa.

Katso osallistujien kokemuksia Luovin asiantuntijapalveluista.

Siirry YouTubeen

Asiantuntijapalvelut jalkautui LinkedIniin

Löydät Luovin ammatillisen erityisopetuksen asiantuntijapalvelut nyt myös LinkedInistä! Asiantuntijapalvelujen LinkedIn-sivulla voit seurata ajankohtaisia aiheita, jotka liittyvät ammatillisen erityisopetuksen kehittämiseen. Miten Luovi voisi olla tukenasi arjen opetus- ja ohjaustyön haasteissa?

Siirry LinkedIniin