25.4.2018

Erityisen Speciaalia yhteistyötä

Mainostoimisto Speciaali on vasta muuttanut. Heidän ja neljän muun yrityksen yhteiset tilat esiintyvät edukseen Maikkulan yrityskylän katukuvassa. Korkea lasinen julkisivu kiiltää puhtaana tiili- ja puurakennusten hallitsemassa ympäristössä. ”Ei olla vielä saatu omia mainoksia seiniin”, kuittaa Speciaalin yhteyspäällikkö Jonni Lalli. Valoisassa aulassa esillä onkin enimmäkseen Speciaalin yhteistyökumppanin Satavisionin tuotteita.

Uusia kuvioita Speciaalilla on Työn raivaajat -kampanjan myötä myös oppilaitosyhteistyössä: ”Haluaisimme ottaa opiskelijoita oppimaan työpaikalle ja haluaisimme käyttää Luovin tiloja alihankintana, jolloin voisimme yhdessä opiskelijoiden kanssa tehdä yhdessä videosisältöjä. Lisäksi voisimme tehdä yhdessä animaatiota ja erikoisefektejä”, kertoo Mainostoimisto Speciaalin perustaja ja toimitusjohtaja Arto Laakso. Luovin media-alan opiskelijat pääsivät tutustumaan Speciaalin väkeen ja tiloihin yritysvierailulla, josta jäi Laaksolle todella hyvä kuva: ”Vierailun perusteella siinä oli heti sellaisia henkilöitä, jotka heti osoittivat mielenkiintoa ja osaamista, kun niiltä vähän kysyttiin ja tutustuttiin. Varsinkin editointipuolelle vaikutti olevan osaamista samoin, kuin After Effects -puolelle.

Työn raivaajat -kampanjasta nämä markkinointiviestinnän ammattilaiset pitävät: ”Todella hyvä kampanja, mitä ole muiltakin kuullut. Hyvä tapa, jossa opiskelijat pääsevät suoraan työnteon ytimeen, työyhteisöön ja projekteihin mukaan. Sehän on paras tapa oppia uutta sen tutun koulun penkin sijaan”, Laakso kommentoi. ”Minä tykkään toimia nuorten parissa työelämässä siksi, koska heidän mukanaan tulee aina vähän uusia tuulia. Oppii itsekin ajattelemaan asioita eri näkökulmista. Joskus saattaa tehdä asioita kankeasti rutiinin mukaan. Sitten joku nuori saattaa tietää, että ’mikset sinä tee tätä asiaa näin?’. Hän osaakin tehdä yhdellä klikkauksella jonkin asian, minkä minä olen tehnyt kolmella. Tai on se sitten joku some-markkinointi, Youtube asiat tai miksi nuoret tykkäävät jostakin asiasta, niin heiltä voi ihan suoraan kysyä niistä.” Yhteyspäällikkö Jonni Lalli on samoilla linjoilla: ” Lähtökohtaisestikin voi olla, että ajatusmaailma on täysin erilainen, jolloin ongelmaa lähestytäänkin aivan eri tavalla. Ratkaisukin voi olla sitten paljonkin parempi, mitä itsellä tulisi mieleen.”

Markkinointiviestinnässä luovuus käy käytännön kanssa käsi kädessä. ”Alalle hakeutuu usein luovia ihmisiä, mutta sen lisäksi täytyisi olla oma-aloitteinen. Joskus näkee sellaisia henkilöitä, jotka osaavat sitten vasta tehdä, kun käsketään ottaa hiirestä kiinni. Kiitettävät työntekijät ovat sellaisia, joilla on myös oma halu kehittyä toimenkuvassaan. He tutkivat ja testaavat ja tekevät asioita itsenäisesti. Nämä samat tyypit osaavat sitten myös kysyä projektin loputtua, että mitä seuraavaksi.”, Laakso avaa. Erityisen tuen tarve ei ole este, etteikö Speciaalin kaltaisessa työpaikassa voisi menestyä. ”Tämä ala ei ole niin paikkaan sidottu. Töitä voi tehdä mistä haluaa. Jos vain taitoa löytyy niin miksi ei sitten työllistyisi.”, Jonni Lalli kertoo. ”Esimerkiksi liikuntarajoite ei juurikaan vaikeuta näiden hommien tekoa, koska työ tehdään päätteellä”, Laakso säestää. Tekniikan kehittyessä markkinoinnissa viestinnässä tulee olemaan yhä enemmän kysyntää erilaisille osaajille.

https://www.speciaali.fi/

Jaa uutinen:

Viimeisimmät uutiset

30.1.2019

Työn raivaajat! -kampanjan yhteenveto – Kampanja nosti esille tarinoita työstä

Ammattiopisto Luovi aloitti toissa syksynä 10-vuotisjuhlansa kunniaksi Työn raivaajat! -kampanjan, jonka tavoitteena on ollut raivata asenteita, lisätä tietoutta erilaisista osaajista ja edistää erityistä tukea tarvitsevien nuorten ja aikuisten työllistymistä. Kampanjan suojelijana on toiminut tasavallan presidentti Sauli Niinistö. Työn raivaajien taustalla on ajatus ja tutkimustietoa tiedon puutteen vaikutuksesta asenteisiin. Ennakkoluulojen vuoksi …

20.12.2018

Kunniatyönraivaajaksi PKO, myös tehokkaimmat Työn raivaajat valittu

Syksyn 2018 tehokkaimmat Työn raivaajat sekä kunniatyönraivaaja on valittu. Työelämäedustajien joukosta Ammattiopisto Luovi on valinnut kaksi yritystä, joiden on erityisesti katsottu edistäneen osatyökykyisten työllistymistä ja osoittaneen yhteiskuntavastuullisuutta. Kunniatyönraivaajaksi on nyt valittu Pohjois-Karjalan Osuuskauppa / Mika-Jussi Mononen, joka palkitaan Liperin yksikön joulujuhlassa 20.12.2018. Aikaisemmin tunnustuksen on saanut Myö Hostel / Jenny …

13.12.2018

Kameran toisella puolella on tilaa erilaisille osaajille

Elokuvan tekeminen on työ, jossa käytännön osaaminen kulkee taiteellisen näkemyksen kanssa käsi kädessä. Elokuva-alalle mielivät aloittavat usein avustavista tehtävistä tuotannon eri vaiheissa. Näitä hommia opetellaan paitsi alan kouluissa, myös opiskelemalla työpaikalla ja tekemällä vapaaehtoistyötä kuvauksissa. Ilman vapaaehtois- tai opiskelijavoimia tehdyt elokuvat ovatkin äärimmäisen harvassa. Mitä suuremmasta tuotannosta on kyse, sitä …

15.6.2018

Työn raivaamista Würthin tapahtumissa ja tukitoimissa

Würthin punainen, vaakunanmuotoinen tunnus on tuttu näky rakennustyömailla ympäri maailmaa. Tämä Saksassa 1945 perustetusta ruuvikaupasta lähtenyt konserni levittää ja myy suurelta osin itse valmistamiaan työkaluja, kemikaaleja sekä tuotannon oheistarvikkeita yrityksille. Würthin palvelukonseptiin kuuluu olla asiakasyritysten tavoitettavissa. Siksipä Würthin kivijalkaliikkeet – Würth-Centerit – löytääkin keskeisten valtaväylien läheisyydestä. Yhteistyö Ammattiopisto Luovin ja …