Ammattiopisto Luovin mainetta tutkittiin tammi-helmikuun vaihteessa sekä henkilöstön että suuren yleisön näkökulmista. Suuren yleisön käsityksiä mitattiin kolmatta kertaa, henkilöstölle suunnattu mainekysely oli laatuaan ensimmäinen. Tutkimukset teki T-Media.

Henkilöstön keskuudessa maine erinomainen

Luovilaisten oma arvio Luovin maineesta oli erinomainen kaikilla maineen osa-alueilla. Parhaat arvosanat annettiin osa-alueille Talous ja Vastuullisuus.

Linjassa kokonaismaineen kanssa Luovi saa koko henkilöstöltä vahvaa sidosryhmätukea ja myös kaikki sidosryhmätuen osa-alueet ovat erinomaisella tasolla.

”Luovin henkilöstön parissa mitattu Luottamus&Maine on todella upeaa katsottavaa. Tulokset ovat poikkeuksellisen upeat muihin T-Median vastaaviin tutkimuksiin nähden – harvoin näemme näin paljon tumman vihreällä olevia, erinomaisia arvosanoja”, toteaa T-Median asiantuntija Susanna Saarenpää. 

Suuren yleisön keskuudessa maine edelleen hyvä

Ammattiopistojen mainetta on tutkittu suuren yleisön parissa kolme vuotta peräkkäin. Näistä kaksi kertaa Luovi on napannut ykkössijan. Tänä vuonna Luovin maineen arvio laski jonkin verran, mutta oli edelleen hyvällä tasolla.

Maineen vahvuuksia suuren yleisön näkökulmasta ovat Tuotteet ja palvelut sekä Vastuullisuus. Sen sijaan Talous- ja Johto-osa-alueet olivat laskeneet.

”Tutkimusten tulokset ovat kaikkiaan erittäin hyviä. Mukana on myös asioita, joissa voidaan edelleen parantaa. Tuloksissa näkyy henkilöstön erinomainen työ ja loistavien henkilöstötuloksien pohjalta on hyvä rakentaa myös ulkoista mainetta ja luottamusta edelleen”, kiittelee Ammattiopisto Luovin toimitusjohtaja Hannu Koivula.