Ammatillisen koulutuksen järjestäjien digikyvykkyyden kehittäminen
Kehitämme laajassa verkostohankkeessa ammatillisen koulutuksen järjestäjien digitaalisaatiokyvykkyyttä. Jalkautamme jo tehtyjen kehittämistoimien tuloksia pysyväksi osaksi toimintaamme. Jalkautettavat tulokset liittyvät Kokonaisarkkitehtuuri- , Oppimisanalytiikka-, Tieto-osaava- ja Digiosaava-hankkeisiin.
Hankkeen esittelyvideo
Näet videon, jos olet hyväksynyt sivuston evästeet. Muuta evästeasetuksiasi.
Tavoitteemme
- Kokonaisarkkitehtuurityöskentelyn jatkaminen, toimintamallien jalkauttaminen, yhteyden varmistaminen opetus- ja kulttuuriministeriön ohjaamaan kokonaisarkkitehtuurityöhön sekä valtakunnallisten määrittelyjen hyödyntäminen Luovin suunnitelman rakentamisessa.
- Oppimisprosessin suunnittelu, visuaalinen, henkilökohtaisten opintopolkujen ja opintojen etenemistä havainnollistava oppimisanalytiikka vaativaa erityistä tukea tarvitsevien opiskelijoiden käyttöön sekä oppimisen seuranta. Luovi hyödyntää Oppimisanalytiikka-hankkeessa kehitettyjä yhteisiä toimintamalleja ja hyviä käytänteitä pohjana omalle oppimisanalytiikan hyödyntämiselle.
- Luovin tietojohtamisen käytänteiden edelleen kehittäminen ja jalkauttaminen Tieto-osaava-hankkeen toimintamalleja hyödyntäen sekä muun muassa laadun varmistuksen toimenpiteet.
- Digiosaava-hankkeen toimintamallien ja hyvien käytänteiden jalkauttaminen ja vakiinnuttaminen Luovi-tasoiseen käyttöön sekä henkilöstön osaamisen kehittäminen.
Hankeblogi
- Oppimisanalytiikkaa opetuksen arjessaAmmattiopisto Luovin yksi tavoitteista on vahvistaa opetushenkilöstön tietoja ja taitoja Luovin ensisijaisen sähköisen oppimisympäristön Teamsin luokkatiimin käytössä ja hyödyntää laajemmin sen tarjoamia oppimisanalytiikan mahdollisuuksia opetuksen arjessa. Luokkatiimin näkymät kertovat opettajalle nopeasti opiskelijan tehtävien etenemisestä, osallistumisesta ja tunnelmista. Luovin intrassa on kattava ohjepankki, jossa kuvallisten ohjeiden ja videoiden avulla löytyy apu moneen tilanteeseen. Lisäksi koulutusta saa… Lue lisää: Oppimisanalytiikkaa opetuksen arjessa
- Mystinen herra vararehtori ja kokonaisarkkitehtuurityö Tiistaiaamuna kalenterista löytyy jo kuukausia sitten tehty merkintä ”Kokonaisarkkitehtuurityöpaja, johtamisen prosessit”. Kalenterikutsu on lähetetty johtoryhmälle, jotta pääsemme käymään yhdessä läpi johtamisen prosessien tiedot ARCissa, kokonaisarkkitehtuurijärjestelmässämme. Teams auki, ja siellähän onkin jo toimitusjohtaja ja rehtori linjoilla. Nyt tulee kehityspäällikkö Eliisakin. Muutkin johtoryhmäläiset saapuvat linjoille ja pääsemme aloittamaan työskentelyn. Kaikkiaan johtamisen prosesseja on ARCissa 19 kappaletta, osaan… Lue lisää: Mystinen herra vararehtori ja kokonaisarkkitehtuurityö
- Digikyvykkyyden vahvistaminen LuovissaMeillä Luovissa digikyvykkyys on keskeinen osa toimintaamme ja siihen liittyy muun muassa digitaalisen osaamisen kehittäminen. Digikyvykkyys ja -osaaminen sisältävät laajan kirjon digitaalisia taitoja, kyvyn toimia tehokkaasti digitaalisessa ympäristössä ja käyttää digitaalisia teknologioita, laitteita ja ohjelmia, käyttää viestintävälineitä ja hallita tietoturvaa opetuksessa ja muussa työssä. Digipalveluiden käyttö ja hallinta on osa osaamisen hankkimista ja työssä tarvittavia… Lue lisää: Digikyvykkyyden vahvistaminen Luovissa
Yhteistyössä
Hanketta koordinoi Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia. Hanke on Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama.
Lisätietoja
Minna Vainionpää
pedagoginen asiantuntija
040 319 3262
minna.vainionpaa@luovi.fi