Työelämäyhteistyö

Nämä nuoret vievät vielä maailmaa eteenpäin

Yhteistyömme Ammattiopisto Luovin Helsingin yksikön opiskelijoiden kanssa on ollut tiivistä. Opiskelijat ovat hurmanneet rehellisyydellään, aitoudellaan ja ahkeruudellaan. Työyhteisönä olemme oppineet ja saaneet heiltä käytännön apua ja ymmärrystä nuorten maailmaan.

Nuoret ovat kirjoittaneet meillä rohkaisevia kortteja tuntemattomille joita olemme jakaneet haastavissa elämäntilanteissa oleville ihmisille. Nuorten kirjoittamat viestit ovat olleet täynnä kannustusta ja välittämistä. Nämä nuoret vievät vielä maailmaa eteenpäin.

Katariina Raivio ja Merja Tuominen
FinFami Uusimaa ry – Omaiset mielenterveyden tukena, Kohtaamo-projekti

Lue lisää työnantajien kommentteja

Toimitilahuoltaja-video syntyi opiskelijatyönä

Ammattiopisto Luovi ja ISS ovat tehneet monipuolista yhteistyötä jo useamman vuoden ajan. Yksi yhteistyön muodoista on, että Luovin toimitilahuoltajaopiskelijat ovat työssäoppimassa ISS:n asiakaskohteissa. Syksyllä 2016 Luovin ja ISS:n yhteistyö sai uusia ulottuvuuksia, kun Oulun yksikön av-viestinnän opiskelijat ISS:ltä työtilauksen puhdistuspalvelualaa esittelevän videon suunnittelusta ja toteutuksesta.

Maaliskuussa 2017 valmistunut video on kokonaisuudessaan opiskelijoiden käsialaa.

Katso video Luovin YouTube-kanavalta.

Työpäivä SPR:n verkkokaupassa

Ensimmäiset varastonhoitajiksi tähtäävät logistiikan perustutkinnon opiskelijat aloittivat Tampereen yksikössä elokuussa 2016. Koulutusta toteutetaan useiden paikallisten työnantajien kanssa samanaikaisesti ja heidän toimitiloissaan.

Tutustu yhteistyön muotoihin blogi-kirjoituksessa, jossa opiskelijaryhmä kertoo työpäivästään SPR:n verkkokaupassa.

Työelämäyhteistyö

Herkkukoria kootessa oppii monta asiaa

Ammattiopisto Luovin Liperin yksikön opiskelijat kokosivat syksyllä 2016 lähes 2 000 jouluista herkkukoria. Korien kokoamistyön tilasi Pohjois-Karjalan Osuuskauppa PKO.

Paikallisia jouluherkkuja sisältäneet korit olivat joulun alla myynnissä kolmessakymmenessä Pohjois-Karjalan alueen S-Marketissa ja Joensuun Prismassa. Projektia voidaan kutsua jouluiseksi perinteeksi, sillä se toteutettiin jo kolmannen kerran.